5 tips om een verhuizing in goede banen te leiden

Geplaatst op

Ga je binnenkort verhuizen? Dan kan het zorgen voor veel stress! Uit onderzoek blijkt dat 50% van der verhuizers te maken heeft met ‘verhuisstress’. Daarom lees je in dit artikel 5 tips om je verhuizing in goede banen te leiden, zodat je met weinig zorgen naar je nieuwe woning kan.

Tip 1: huur een ladderlift

 

Zeker als je zware meubels hebt is het aan te raden om een ladderlift te huren. Ga er vanuit dat het huren van een lift met bemanning rond de 200 euro kost. Neem contact op met een verhuisbedrijf, zodat zij kunnen inschatten welke ladderlift voor jouw woning geschikt is. Ondanks dat men het verhuizen van zware meubelen overlaat aan de bemanning is het ook zaak om zelf goed op te letten. Zo moet de ladderlift op de juiste manier zijn opgesteld, namelijk recht voor je balkon. Vraag verder ook naar de maximale capaciteit van de ladderlift. De meeste liften hebben een draagkracht van maximaal 400 kilogram.

Het grootste voordeel van een verhuislift is dat je je zware spullen kan verslepen. Zo voorkom je veel moeite en een hoop stress!

Tip 2: zo knap je je tuin op!

 

Uiteraard heb je de keuze om je tuin zelf op te knappen of het aan een ander over te laten. Dit is echt aan jou! Als je het zelf wilt opknappen is het aan te raden om eerst een tuinontwerp te maken. Bespreek hierbij met je naasten wat jullie graag willen. Wil je bijvoorbeeld een tuinhuis met natuursteen, tegels van keramiek of een ander materiaal? Ook met tweedehands tuinmeubelen kan je een leuk ontwerp maken. Op Marktplaats vind je leuke tuinmeubelen die je kan opknappen. Verder is het wel aan te raden om te kiezen voor voldoende schaduw. Dit creëer je uiteraard met bomen, maar het kan ook met een pergola of een parasol!

Tip 3: creëer orde tijdens je verhuizing

 

Bij het verhuizen is het verstandig om voldoende dozen te kopen. Kies voor veel kwalitatief goede dozen. Met een doos van de Albert Heijn, waar bijvoorbeeld een paar zakken chips in hebben gezeten, kan je niet veel spullen in kwijt. Zo hoef je niet opnieuw terug te keren naar de winkel! Stop zo veel mogelijk spullen in de dozen. Dozen bieden je spullen natuurlijk bescherming. Ook kan je ze stapelen.

Vervolgens is het belangrijk dat je een goede structuur creëert. Een goede manier om structuur te creëren is door alle dozen te labelen. Kies bijvoorbeeld voor een rode post-it als je iets wilt weggooien, oranje als je je spullen wilt verkopen en groen als je je spullen wilt bewaren.

Tip 4: Wie pakt alle administratie op?

 

Bij het verhuizen komt natuurlijk ook de administratie kijken. Kijk daarom in je financiële administratie waar je maandelijks facturen van krijgt. Geef aan hen vervolgens door dat je een nieuwe adres krijgt.

Tip 5: Doe er niet te lang over

 

Eerlijk is eerlijk; verhuizen is geen pretje. Je moet aan veel dingen denken en zware spullen sjouwen. Probeer daarom alles zo snel mogelijk af te ronden. Zo geniet je ook snel van je nieuwe huis!

Gerelateerde berichten

Over ons

Op deze site lees je meer over hoveniersonderwerpen in onze informatieve blogs.

Contactgegevens

Via info @ hoveniersbedrijfleek.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden